Impresii de calatorie ….. in lumea „civilizata”

london

De curand  am luat decizia de a pune in practica ceea ce sufletul meu imi transmitea de mult timp ,dar eu am amanat sau mai bine spus am acordat intaietate altor situatii pe care le-am considerat  , la vremea respectiva ,prioritati.De data aceasta am constientizat ca prioritatea nr.1 sunt eu .Daca eu sunt bine sufleteste si mental , atunci si cei din jurul meu , apropiati sau mai putin , sunt bine. Sufletul meu isi dorea un concediu in afara tarii , in „lumea civilizata” ,bineinteles cu avionul . A fost prima mea experienta in acest sens ,s-a lasat cu ameteli si ceva tahicardie ,mai ales la decolare, dar in rest totul a fost OK. Au fost unii care m-au „imbarbatat”  ca nu o sa mai vreau sa ma intorc acasa , ca ei sunt mult mai evoluati decat noi ,bla..bla. A sosit si ziua plecarii (insotita fiind de fiul meu) ,cu emotiile inerente ,nu stiam de unde sa incep cand am intrat in aeroport ,nu mai spun cand am ajuns la destinatie cei din jurul meu conversau in „n” limbi ,noroc ca ma descurc cat de cat in engleza. Orice inceput este greu , iar cei care nu recunosc aceasta , stau foarte bine la capitolul ego. Una peste alta ,am reusit  sa ajung la iesirea din aeroportul acelei tari „ civilizate ,evoluate”, unde ne astepta verisoara mea. .Nu voi dezvalui numele acelei tari pentru ca nu este relevant ,este o tara din vestul Europei. Am dorit sa las deoparte pentru cateva zile  imaginile cu care am fost obisnuita zeci de ani ,intr-o tara care a trait in intuneric si inca o face chiar daca nu-si da seama si sa la inlocuiesc cu imaginile unei tari care face parte dintre cele care au colonizat de-a lungul timpului anumite teritorii. Diferenta este imensa ,programarea conceptuala socio-culturala este total diferita ,noi nu am cotropit alte tari , nu am colonizat alte teritorii, ci am fost victimele altora. Si din vina noastra, ca am acceptat , nu am luptat si nu luptam pentru principiile noastre ,pentru traditiile noastre ,asteptam sa vina altii sa ne „salveze”.Pot sa spun ca ei sunt bine ancorati in Sistem , totul este computerizat, pana cand si la supermarket scanezi produsele si faci plata singur, hrana este exclusiv procesata ( deci nociva ),nu se „omoara” cu statul pe acasa, cu menajul , cu gatitul ,in schimb cluburile si localurile sunt pline , beau ,se distreaza , au multe camine de batrani pline de oameni cu dementa ,cu probleme neurologice in general. Ce pot sa spun este ca la nivel energetic nu am simtit nimic ,nici o emotie , sunt „vase” goale , roboti .In occident ,oamenii au uitat demult de divinitate ,pun pret in schimb pe satisfacerea celor 5 simturi , placeri, distractie , au multe mall-uri, multe lumini, vitrine care te imbie la „ fericire” si cam atat. Mi-a placut in schimb ca pun in valoare  tot ceea ce tine de istoria lor.  A sosit si momentul intoarcerii  pe plaiuri mioritice de care mi-a fost dor si pot sa spun ca nu as putea sa le parasesc pentru toti banii din lume , pentru lumini, vitrine ,pentru tot ce este poleiala si atat .M-am intors acasa si din aceasta experienta am inteles multe .Fericirea se afla in interior si este unica atunci cand esti conectat la divinitate ,exteriorul este efemer .Civilizatia , evolutia exterioara nu are nici o legatura cu evolutia spirituala .Evolutia spirituala implica simplitate ,nu opulenta .Asa percep eu calatoria in lumea „civilizata”.

Liliana

Lasă un răspuns

